

Co zrobić, by zrozumieć, jak wygląda dzień niepełnosprawnego dziecka? Wczuć się w jego rolę!
We Wrocławiu ruszyły niezwykłe warsztaty pod nazwą „Wchodzę w rolę”. Podczas spotkań najmłodsi – przedszkolaki i dzieci z podstawówki – zetknęły się z problemami, które na co dzień pokonują ich niepełnosprawni rówieśnicy, na przykład przemierzając trasę wózkiem inwalidzkim, o kulach, z laską, w czasie gdy opaska zasłania oczy, komunikując się bez słów czy wykonując różne czynności bez użycia jednej ręki lub nogi.
To kilka zadań, z którymi podczas warsztatów stykają się wrocławskie przedszkolaki i uczniowie podstawówek. Dla dzieci to nie tylko szansa na dobrą zabawę. Mogą przekonać się, jakie są rodzaje niepełnosprawności i jak wygląda codzienne życie ich rówieśników, na przykład jak kilka schodków lub krawężnik mogą utrudnić, a czasem uniemożliwić zwykłe funkcjonowanie. To także szansa, by najmłodsi oswajali się z obecnością osób niepełnosprawnych w swoim środowisku, co w przyszłości pomoże przełamać bariery we wzajemnym kontakcie.
O projekcie piszą:
http://niepelnosprawni.pl/ledge/x/630729
Projekt “Wchodzę w rolę” jest współfinansowany ze środków budżetu Samorządu Województwa Dolnośląskiego.